Banner

Friday, April 24, 2009

Doa utk sahabat..


semenjak dua menjak ni, byk tul msj aku trima dr kawan2..sumanya nak minta maaf dan wish gudluck tuk final xm..hmm..terasa tul masa ni cepat berlalu..bru jak aku rasa aku jumpa dorg suma tym mms. dan skrg, aku dduk exam sma2 dorg tuk final sem..
4 hari lepas, ada kwn hantar sms;
"sedar tak sedar dah 3 thun kt menghabiskn masa bersama. D penghujung masakt bersma ni aku nak minta maaf byk2 tuk suma kslahan aku yg terlbh marah, terlbh merajuk, terlbh mgutuk n apa2 jak yg bt korang terasa hati. Aku nyesal sgt2 klau dah bt korang terasa. Aku doakan smoga kt akan dpt grade on time n dpt reslt yg best. Hrp persahabatan ni tdk berakhir d cni.. Good luck..chayok2.."

..pastu sejam kmudian, aku dpt lg sms dr kwn yg lain;
"aku memohon sejuta kemaafan d atas segala kesilapan yg tersurat & tersirat yg prnh aku lakukan dlm keadaan sedar atau tidak... Good luck smua tuk final exam yg paling final ni..Doakn kejayaan kita brsama.."

then, 26 minit kmudian, dpt sms yg bermadah2 skit;
"M'gejar impian i2 memang mmenatkn,
kadang kala mgundang rasa putus asa.
Hakikatnya, yg penat i2 lah bakal mberikn pulangan yg berharga kpd kt,
teruskan prjuangan..Gudluck 4 final exam! chayok2!"

6jam kemudian, ada lg dr kwn yg lain,yg ni speaking owang puteh pla..
"To all my beloved frens..knowing u guys cost me nothing,, i blessed d day we met..
and it was such an honoured having u in my dip's memories..
please 4give everything i had done.. ALL BEST IN UR FINAL XM!!!"

dan byk lagilah, smpai memori fon pun full.hee...penat dah aku mnaip msj2 dorg ni..hehehe..


apa2 pun;
aku bersyukur sbb Allah bg aku shbt yg baik, aku bersyukur sbb Allah tptkan aku d kalangan shbt yg mencintaiNya..Aku bersyukur dpt shbt yg membuatkn aku lebih dekat dgn Allah.. Aku bersyukur kenal shbt yg bt aku tdk alpa dgn agama..



Doa utk semua shbt;


Ya Allah,

Sahabat saya buah hati saya,

mesra kami penawar duka,

rindu kami menambah suka,

rajuk kami membuah ceria..

Ya Allah,

silaturrahim kami ukhwah fillah,

bermusuh kami nauzubillah,

b'pisah kami mati insyaallah,

pengubat hati doa rabitah.


Ya Allah,

panjangkanlah umur sahabatku

kurniakanlah kesihatan yg baik padanya,

Terangilah hatinya dengan nur oancaran iman.

Tetapkanlah hatinya,

perluaskanlah rezekinya,

dekatlah hatinya kpd kebaikan,

jauhkanlah hatinya pada kejahatan,

tunaikanlah hajatnya yg baik,

hajat dalam agama,

dunia dan akhirat.


Ya Allah,

Jika dia jatuh hati, izinkanlah dia menyentuh hati seseorang yg hatinya tetaut pdMu,

Agar tdk terjatuh dia dlm jurang cinta nafsu.

Jagalah hatinya agar tdk berpaling drpd melabuhkan hatinya padaMu,

Jika dia merindui,

rindukanlah dia pada seseorng yg merindui syahid d jalanMu.

Ya Allah,

Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia

kejalanMu,

Jika kau halalkan aku merindui sahabatku,

janganlah biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan daku cinta hakiki,

rindu abadi dan kasih sejati hanya utkMu.

Ya Allah,

Kurniakanlah sahabatku kesenangan, ketenangan, kecemerlangan

hidup didunia akhirat kelak


Ya Allah,

Rahmati persahabatan kami meniti usia,

terpisah kami di alam nyata,

temukan semula di taman syurga..



0 komen:

...^sPaCe aRouNd My SiGhT^... Designed by Ipietoon © 2008

Back to TOP